34 comments on “TEKNOLOGI ZAMAN NABI NUH YANG DI RAHSIAKAN..

  1. i’ve thought so… in that case, we need trust Al-Quran not Freemason or Illuminati.

  2. Dan ingatlah, sejarah akan berulang sebelum kemunculan Imam Mahdi dan Nabi Isa, di mana dua pertiga manusia akan musnah. Lalu bermulalah peradaban baru serta New Wold Order.

  3. kalau setakat bangga dengan penemuan tapi tak membantu umat Islam maju, apa faedahnya. Apa yang umat islam belajar dari penemuan ini? Setakat kagum saja tak membawa umat Islam kemana2.

    • Sekurang-kurangnya tahulah kita bahawa sejarah yang kita percaya selama ini adalah satu penipuan. mengeluarkan diri dari penipuan kepada pengetahuan yang sebenar akan dapat membantu kita memahami dunia dengan lebih baik dan daripada perspektif berbeza. Sekadar pandangan

    • Benar tu.sekurang2nya kita sudah tahu kebenaran dan cuba utk jauhi penipuan dr barat. Lbh bgus,sebarkannya. Tidak ada perkara yg sia2 dn jgn cepat sgt berfikiran negatif

    • bro big eggs.. lu islam ka. kalu lu islam lu kne proud dgn kisah mcm ni. klau lu nk provoc buat ape lu baca artikel ni. dgn islam lu jgn main2 aaa..

  4. Insaflah kita semua..janganlah kita biarkan diri kita terus ditipu oleh yahudi & nasrani yg tidak akan jemu menyesatkan umat Islam supaya jauh dr Allah dan bersama mereka di neraka nanti.kajilah sejarah Islam mengikut hadis dan Al Quran supaya kita insaf dan sedar atas kelalaian kita dan kembali kepada Allah.janganlah kita jadi seperti umat2 terdahulu yang ingkar dan diazab Allah..kita masih ada masa untuk berubah..

  5. dalam zaman ni semua kebenaran islam yang tersembunyi akan terbungkar dan terkeluar kebenarannya oleh orang yang bukan islam…bebesaran allah

  6. BENAR, cukup bersetuju dgn sedara,,,, kata nabi, jika sekiranya org sudah lama tidak perkatakan soal dajjal, maka ketika itulah dajjal akan muncul.. Hakikat sebenar barat nak nyatakan bhawa ummat terdahulu lebih mundur dari kita ialah kerana mereka nak mengangkat idea evolusi, dimana manusia terjadi dgn sendiri, tiada tuhan. Maka dajjal akan datang dan mengaku dirinya tuhan. ;)

  7. .. dalam mencari kebenaran, ( tidak kira samada mereka dilahirkan sebagai islam atau pun tidak )… peringkat pertama ialah keikhlasan… ikhlas adalah musuh iblis yang nyata… apabila sesaorang itu ikhlas menimba ilmu untuk mencari kebenaran .. walau pun mereka belum Islam, insya’Allah cahaya iman akan memancar kedalam hati mereka… dengan berpandukan cahaya iman didalam diri mereka, maka mereka insya’Allah akan bertemu dengan Islam yang sebenar dan menjadi pengamal yang sangat taat dan patuh kepada perintah Allah swt tanpa berbelah bagi … dan oleh kerana kebenaran berada dimana-mana bagi yang mahu mencarinya… maka janganlah hendaknya disempitkan dengan cuma dicari di tempat-tempat tertentu.. yang nampak berkilau tidak semestinya permata.. dan yang busam tidak semestinya kaca…

  8. Banyak percanggahan dalam artikel ini. Bahtera nabi Nuh disiapkan dalm tempoh ratudan tahun, bukan dalam beberapa minggu. Sesuai dengan umur manusia dizaman tersebut yang sangat panjang. Harap penulis dapat buat research lagi. Kasi mantapkan sikit penulisan ni.

  9. Adapun firman Allah SWT dalam Al Qur’an berkenaan dengan proses pembangunan piramid tersebut ada dalam Surat Al Qashash ayat 38: Yang artinya, “Dan berkata Firaun: “Wahai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah hai Haman untukku tanah liat, kemudian buatkanlah untukku bangunan yang tinggi supaya aku dapat naik melihat tuhan Musa, dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahwa dia termasuk orang-orang pendusta “.

  10. teknologi zaman dulu tak semestinya sama dgn zaman kini, zaman ini sesuai dgn Nabi Muhammad s.a.w. sbg Rasul terakhir. Dahulu 124000 nabi dan rasul telah diutuskan utk umat masing2. Tetapi Nabi kita Nabi Muhammad s.a.w. diutuskan untuk seluruh manusia, jadi teknolog internet, penerbangan dan lain2 yg merapatkan manusia (globalisasi) adalah sgt sesuai utk melengkapi proses dakwah seluruh manusia.
    Pelbagai kisah teknologi dahulu yg kita hanya boleh mimpikan sahaja. Tapi ketahuilah, tugas utama kita adalah berdakwah dan membawa kebaikan di dunia.

    Wallahualam.

  11. Bukan kah banjir besar di zaman Nabi Nuh A.S bukan meliputi seluruh dunia malah cuma pada kawasan dimana umat2nya berada??? Wallahualam…

  12. aku pun rasa yang dunia ni dulu memang sangat maju mcm sekarang. tetapi dengan segala maksiat yg telah berlaku telah meneggelam segala kejayaan, kegemilangan mereka sehingga tidak tinggal kesan. tetapi pada akhir zaman ni maksiat nya lebih teruk daripada dulu. maka mungkin kiamat diturunkan untuk menamatkan segala-galanya. wallahualam…

  13. aku selalu tengok kenyataan sebegini dalam ancient alien tapi akhir2 ini ancient alien seperti telah diselewengkan munggkin oleh “:hidden hand”yg tuan maksudkan sehinggakan mereka menyanjung syaitan sebagai pemberi ilmu kepada tamadun manusia…

  14. Bukti yang jelas dalam Al-Quran ialah bagaimana seorang manusia boleh memindahkan Mahligai Balqis dalam sekelip mata. Malah jin ifrit tidak mampu melakukannya. Betapa canggihnya teknologi manusia ketika itu sehingga boleh memindahkan struktur bangunan yang sangat besar dalam sekelip mata.

  15. Pelik lah. Orang dah kaji dan buat rumusan. Kalau tak percaya abaikan. Kenapa minta di kaji lebih dalam lagi? Sudah lah pemalas nak cari di kutuk lagi?

  16. وَقَالَ فِرْعَوْنُ يَا أَيُّهَا الْمَلَأُ مَا عَلِمْتُ لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرِي فَأَوْقِدْ لِي يَا هَامَانُ عَلَى الطِّينِ فَاجْعَلْ لِي صَرْحًا لَعَلِّي أَطَّلِعُ إِلَى إِلَهِ مُوسَى وَإِنِّي لَأَظُنُّهُ مِنَ الْكَاذِبِينَ

    “Dan berkata Fir’aun: ‘Hai pembesar kaumku, aku tidak mengetahui Tuhan bagimu selain aku. Maka bakarlah Hai Haman untukku TANAH LIAT kemudian buatkanlah untukku bangunan yang tinggi supaya aku dapat naik melihat Tuhan Musa, dan sesungguhnya aku benar-benar yakin bahawa Dia dari orang-orang pendusta.”

    (Al-Qasas: 38)

  17. manusia dulu kan besar dan tinggi, nabi adam dulu kan tinggi dia lg dr pokok tertinggi di dunia. x heran la kalo berape kerat je orang yg buat bahtera tu. bahtera tu pon kan gedabak gila. lagi satu, piramid diorang buat relek je la, kan diorang besar2 masa tu. sekadar pandangan dari kuliah2 yang saya pergi

  18. kenapa perlu teknologi hebat2 untuk bina kapal besar dalam masa yang singkat.
    perlu ke teknologi utk belah laut?
    perlu ke teknologi utk dengar semut bercakap?
    perlu ke teknologi utk terbang ke langit dlm satu malam?

    setiap rasul ada mukjizatnya. mungkin nabi nuh diberi kelebihan utk bina kapal tu.
    wallahualam

    • Itukan teori. Tak salah kalau kita membaca dan mengkaji. Kearah pemikiran kritis.

      Dari segi iman dan akidah, pegangan kita.. tiada keraguan dengan kuasa Allah

Leave your comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s