6 comments on “Apakah Islam Agama Teroris dan Paling Kejam di Dunia?

  1. Dalam ajaran al quran kenapa hanya ulama2 saja yang boleh mentafsirkan ajaran al quran itu pun kadang2 tafsiran bertentangan dgn yang lain. Seolah2 masing2 ingin menunjukkan kehebatan masing2. Begitu juga tentang fatwa2 yang dibuat oleh para ulama kadang kala tidak dipersetujui oleh ulama yang lain. Yang paling teruk sekali islam yang mana benar??? Syiah atau sunni?? Syiah tuduh sunni palsu dan sunni tuduh syiah palsu..jadi islam siapa yang benar??? Memandang al quran begitu banyak masalah serta percanggahan dari segi pentafsiran hadis dan al quran, mahzab2, fatwa2 dll maka ia terbukti tidak sesuai sebagai pedoman hidup manusia.

    Like

  2. ayat digunakan sepenggal sepenggal…
    hahahaah………. apa tidak liat di irak, mesir, afrika, dan negara2 timur tengah yang notabene penduduknya 99% islam saling membunuh, sambil teriak2 allhu akbar…. cacat!!!
    ya… dimana2 pasti menyalahkan agama orang lain ya, ga mungkin menyalahkan agama sendiri(islam)..

    dasar agama penjiplak, kitab suci aja di jiplak cuma di gubah sesuai kepentingan… (coba di cari kebenaran anak nabi ibrahim yang hendak dikurbankan itu siapa? ishak atau ismael..)

    Like

  3. .
    Yang posting nya aja agama islam,makanya di tulis menyalahkan agama Kristen woo tidak tau diri yang memposting ini
    Semoga dia masih bisa di maafkan Tuhan

    Like

  4. Yang kamu paparkan adalah seperti Islam itu damai? Apa yang damainya jika kita terpaksa masuk islam jika kahwin orang Islam? Itu paksaankah atau bukan paksaan? Jika saya sudah masuk Islam dan mendapati saya tidak mempunyai iman percaya kepada Islam sesudah itu, apakah saya bebas balik ke kepercayaan lama saya? Bebas atau tidak?

    Like

Leave your comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.