6 comments on “Doa Putus Cinta Dan Pendekat Jodoh

  1. salam..ustaz sy nk tanya dahulu sy pernah mimpi tentang seorang gadis ni..dalam mimpi tu sy bercium dgn nye di stesen keretapi dlm mse yg sma sy menyatakan pada nye aku cinta pada mu krn allah..untuk maklumat ustaz kami pernah bercinta pd waktu malam hanya 1 jam..dan baru baru ni fikiran serabut dgn mcm2 yg terjadi sy ada masuk peraduan berita harian dan peraduan pos…apa yg sy lakukan itu jika sy brtuah..tp baru2 ni mimpi borang sy menggunakan pen celak itu muncul..mmg sy gunakan celak..itu la masalahnye ustaz..wslm

    Like

  2. assalamualaikum ustaz saya su dari sabah…. saya nak tanya klu anak yang telah banyak buat dosa dengan ibu nya….. akhir sekali si ibu nazak baru la c anak itu sedar dan menyesali segala perbuatan dan meminta maaf tetapi ibu nya disitu tidak dapat berkata apa2…. c ibu itu cuma mengeluarkan air mata sahaja….. anak yang bedosa itu jga yg mengajak dia mengucap……sehingga akhir nyawa nya…. apa kah dosa c anak d ampun kan @ pun tidak???? sedang kan anak nya penuh dgn penyesalan……

    Like

    • SALAM..INSYAALLAH ALLAH AKAN MEMAAFKAN DOSA ANAK TERSEBUT, MUNGKIN SI IBU SUDAH MEMAAFKAN ANAKNYA, KERANA TIADA SEORANG PUN IBU YG MAHU MELIHAT ANAKNYA DITIMPA BENCANA, BERKENAAN SAMADA DOSA ANAKNYA ITU DIAMPUNKAN ATAU PUN TIDAK HANYA ALLAH SAHAJA YANG MAHA MENGETAHUI, SEBAGAI UMAT HAMBANYA MAKA SI ANAK MESTILAH TERUS MELAKUKAN TAUBAT DENGAN TAUBAT NASUHA, SEMOGA ALLAH MEMBERKATI HIDUP SI ANAK TERSEBUT, ANAK YANG DERHAKA TIDAK AKAN ADA TEMPAT DI SYURGA ALLAH..JADI MARILAH BERSAMA2 BERTAUBAT DAN SENTIASA MENDOAKAN KESEJAHTERAAN IBUNYA, INILAH SALAH SATU BENTUK HIKMAH DAN KEMUDAHAN YANG DISEDIAKAN OLEH ALLAH UNTUK UMAT ISLAM DI MANA KITA MASIH BERPELUANG UNTUK BERBAKTI KEPADA IBUBAPA KITA WALAUPUN SESUDAH DIA MENINGGAL DUNIA..AMIN

      Like

  3. salam….saya zuhazwan dari kelantan…saya ingin bertanya beberapa soalan pada ustaz….salah kah kita berdoa agar orang yang kita sayangi jadi jodoh kita?..apa yang perlu saya lakukan untuk mengetahui dia adalah jodoh kita atau tidak?….apa yang patut saya lakukan setelah hubungan saya dengan seseorang tidak direstui oleh pihak keluarga dia?……

    Like

  4. SALAM,USTAZ.SAYA AZMI DARI PENANG INGIN BERTANYA SOALAN MENGENAI SEMBAHYANG.BACAAN SELEPAS AL-FATEHAH BOLEHKAH KITA MEMBACA BEBERAPA SURAH DALAM SATU ROKAAT?MAKSUD SAYA CONTOHNYA SELEPAS SURAH AD-DHUHA KEMUDIAN MEMBACA SURAH AN-NASR

    Like

Leave your comment

