8 comments on “KENAPA MAYAT FIRAUN TERPELIHARA?

  1. betul,betul,betul betoooooool, dia orang bukan muslim, kalau muslim pasti percaya dg Alqur an dan percaya akan ayat2 allah,
    pakcik tanyakan ma bliau percaya gak Alloh mengeluarkan unta dari bongkah batu…,,
    ya smoga Alloh kasih hidayah

    Like

  2. as salam…sy setuju dgn kata2 “pemerhati”…sy rasa “firauntanpakudatanpakeretaKuda” ni xde iman dan mmg org kafir+yahudi..xde seorg pun manusia yg selamat semasa peristiwa tersebut..kat sg merah mana ada tanah tinggi di tengah2nya…so,sebelum kamu nk cakap bible tu betul,kaji la dulu..semuanya putar alam…sedarlah wahai manusia..jangan engkau berada&bersama golongan yg sesat(dusta),sesungguhnya engkau adalah manusia yg rugi..renung2kan la..wasalam..

    Like

  3. utk firauntanpakudatanpakeretaKuda, Saya x melihat sebarang masalah langsung drp surah yunus tersebut.

    Saya tolong jawab semua persoalan satu persatu:

    1. “And We took the Children of Israel across the sea, and Pharaoh and his soldiers pursued them in tyranny and enmity until, when drowning overtook him, he said, “I believe that there is no deity except that in whom the Children of Israel believe, and I am of the Muslims.”

    Baca la betul2..when drowning overtook him..maksudnya ..bila firaun tu dah nak lemas…lain kali belajar english tu biar sampai pandai..

    org kalau dah nak lemas bukan lah dia terus tenggelam kan? akan timbul naik sebab nak selamat kan diri..jadi time tu lah dia boleh berkata2..sama lah kes dengan org2 yg lemas jerit mintak tolong.

    SO itu pun susah sgt nak fikir ke? kesian…

    2. Mengenai masalah bahasa yang anda ungkit tu. Allah yang menjadikan semua bahasa dalam dunia ni..tak kira lah dalam bahasa apa pun Allah faham tanpa sebarang masalah. Cuma nya Al-Quran tu diturun kan dalam bahasa Arab maka penceritaannya pun dalam bahasa Arab lah.

    Sama juga halnya dengan kitab injil yang diturunkan dalam bahasa yahudi..dalam nya pun terdapat kisah2 nabi terdahulu (non israel) yang pastinya berbahasa bukan dalam aramik. jadi macammana tuhan boleh berbicara balik dalam injil in aramik?

    wah..kalau macam tu anda kena belajar bahasa aramik lah utk membuatkan tuhan anda faham dengan apa yang anda minta atau doa? (Saya percaya dia ni indon yang beragama kristian)

    3. naik kereta kuda..or kuda..x ada masalah langsung. jadi apa persoalannya kat sini?
    download kat sini dan tgk sendiri bukti adanya kereta kuda dalam laut merah!
    http://www.mediafire.com/?pkpt17u66w3pcc5

    4. itu kan ayat dari firaun sendiri..suka hati firaun lah dia nak kata tuhan ke Allah ke..dalam Al-Quran hanya menjelaskan apa yang firaun kata kan semasa dia tgh lemas.

    5. Siapa yang angkat Mayat Firaun ? Allah sendiri ??

    aku tak menyangka ALLAH sendiri menganngkat mayat Firaun dan menguburkan pakai Balsam !
    gila tak satupun nabi sejak zaman ADAM AS sampai Nabi Muhammad SAW mendapat kehormatan kayak Ramses II .

    Yang ni statement paling bodoh aku pernah jumpa. Dalam ayat surah yunus:
    “Maka pada hari ini Kami selamatkan badan kamu (Firaun) supaya kamu dapat menjadi pelajaran bagi orang-orang yang datang sesudah kamu dan sesungguhnya kebanyakan manusia lengah dari tanda-tanda kekuasaan kami. ( Surah Yunus 92)”

    Dalam dunia ni apa saja yang berlaku mestilah mendapat keizinan Allah.

    Dalam ayat ni tak ada satu pun ayat yang mengatakan Allah angkat..kuburkan dia dll. Jangan jadi munafik dengan putar belit kan kalam Allah!

    Dah tercatat dalam sejarah org2 mesir sendiri yang ambil mayat firaun dan awet kan. maksud drp ayat 92 tu, Allah pelihara jasad firaun kekal sehingga ke hari ini. Asbab nya hanyalah org2 mesir awetkan mayat dia! Awet kan lah macam mana pun kalau Allah tak perkenan dah sah2 rosak mayat dia ni macam jasad2 firaun lain yg di awetkan. Mostly rosak tak se baik jasad firaun.

    Moral of the story dia ni saja nak mengingkari ayat Allah dan cara pemikiran dia ni pun sangat kesian. Perkara yang sangat mudah untuk difikirkan pun jadi complex sama lah hal nya macam org2 israel tu. Allah suruh ambil lembu tapi macam2 kriteria yg ditanya pulak. jangan jadi munafik macam tu sudah la..

    Like

  4. panjang lebar bicara ga taunya isinya di Surat Yunus , maaf lanjut yah baca surat Yunus
    And We took the Children of Israel across the sea, and Pharaoh and his soldiers pursued them in tyranny and enmity until, when drowning overtook him, he said, “I believe that there is no deity except that in whom the Children of Israel believe, and I am of the Muslims.”

    coba tebak apa artinya ini ? Seorang Firaun tenggelam tapi bisa bicara ?? gomong gimana kan air bisa masuk ke mulutnya .
    2. emang Firaun gomong pakai bahasa apa ?
    klo dia Ramses II berarti dia bicara pakai bahasa Hierogliph ayo emangnya ada caranya gomong Islam dalam bahasa itu ??

    3. dalam perang seorang Firaun naik Kuda atau KeretaKuda? atau jalan kaki kayak anak buahnya ?
    klo dia naik kuda berarti di laut tempat Firaun tenggelam ada Kuda kan ?
    aku ga percaya Itu mayat Firaun yang sama!

    4. Kok bisa jadi Islam tanpa sebut Nama ALLAH ?
    5. Siapa yang angkat Mayat Firaun ? Allah sendiri ??

    aku tak menyangka ALLAH sendiri menganngkat mayat Firaun dan menguburkan pakai Balsam !
    gila tak satupun nabi sejak zaman ADAM AS sampai Nabi Muhammad SAW mendapat kehormatan kayak Ramses II .
    keren pak !!!
    hidup Ramses SAW !

    Like

Leave your comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s