8 comments on “Pulau Dajjal di Jepun?

  1. samiyat maksud nya mengimani pekara2 ghaib.dengar dan percaya seperti percaya adanya roh atau jin tapi takvisual pada mata kasar.hebatnya islam kita percaya dan ada bukti dalil quran atau hadis sebagai endosment @pengesahan sebab syarat rukun iman antara pecaya pada nabi dan kitab.pecaya pada nabi sudah pasti termasuk hadisnya..pecaya pada kitab allah pastinya pada alquran;firman allah dlm ayat kursi ilmuallah meliputi langit dan bumi dan diberi ilmu pd siapa yg dikhendaki.siapa kita nak melampaui samiyat untuk meneroka yg ghaip,cukuplah beriman berlandaskan ilmu dan memperbanyakan ibadah berlandaskan takwa.pastikan rukun islam kita 5pekara cantik dan diperelok tertip dan displin berilmiah.check solat seperti kita check kondisi kereta di puspakom..itu lebih afdal dan dituntut oleh agama.marilah kita sama2 bermusabah…pekara pertama akan disoal tika menghadap allah adalah solat.marilah kita mencari allah dgn tahjud dan segala ibadah dari meneroka yg lain juga cuma makluknya.subhanallah…”

    Like

  2. nk senang tgk tv al hijrah selasa dan rabu… pkul 6:15 pm.. cinta ilmu.. skarang ni tajuk tanda kiamat. kalau nk tgk youtube search cinta ilmu akidah dan falsafah ustaz badlishah tanda kiamat… episod 33 adalah tanda kiamat besar…

    Like

  3. Sekiranya pndpt saya betul,semua itu dtg drp Allah s.w.t,sekiranya pndpt saya salah maka, semua itu atas kelemahan iman dlm dri saya & hasutan syaitan..

    Dgn merujuk kpd hadith Baginda Nabi Muhammad s.a.w, saya dapati Nabi Muhammad s.a.w mngatakan yg dajjal berada di laut Syam Atau laut Yaman sambil mengisyaratkn tangan Beliau ke arah Timur..hadith ini bersanad hasan, kalian boleh rujuk hadith ini dalam kitab shahih muslim.
    Dan Nabi Muhammad s.a.w pnh juga bsabda “Dajjal akan keluar dari sebuah negeri di timur yg bernama khurasan” (Riwayat Tirmizi dan Hakim dr Abu Bakar r.Anhu. Disahihkn oleh Al-Albani dalam Al-Misykat, no 5487).
    Dalam hadith lain Nabi Muhammad s.a.w bersabda, “Dajjal akan diikuti oleh 70,000 org yahudi Isfahan yg memakai toga”. (Riwayat Ahmad dan Muslim dari Anas.) Dan ada byk lagi hadith Nabi Muhammad s.a.w berkenaan dgn tempat & lokasi dimana letaknya biara penjara dajjal.
    Apa yg dapat saya simpulkan disini ialah Al Masih Ad Dajjal sekarang berada di daerah khurasan di sebuah desa yahudi Isfahan(sempadan Rusia & Iran),di laut Syam atau laut Yaman (timur) dan akan keluar di sebuah tempat diantara Syam & Iraq..
    Moga Allah s.w.t mengampuni saya dan saudara2 semua dlm mencari keRedhaan Nya..Amin..

    Like

  4. ada benar ulasan Hazrie dlm blognya ni.. masih ada tak pulau disekitar lautan Hindi yg belum disinggahi/terokai manusia yg digelar “atstu’bannarahib waddhabatul halba” – ‘yg didiami haiwan yg berbulu tebal (alJassasah) dan ular yg mengerikan’ ?

    Like

  5. Salam..Iya memang benar terdapat pelbagai kajian dan fakta ttg lokasi Dajjal sebenarnya,inilah fungsi dan matlamat sebenar kajian ini diadakan iaitu untuk mengkaji dan menyelidik kesemua info ttg lokasi dajjal dari semua aspek,kerana hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui disebaliknya.Wassalam

    Like

  6. dlm hadis mnceritakan sekumpulan pngembara arab prnah terdampar di pulau terbenamnye matahari tp jepun dikenali sebagai matahi terbit,,,satu kemuskilan jugak dr melihat peta2 diatas kite kne mngkaji blik die mana sebenarnyer pulau matahari terbenam,,

    Like

Leave your comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.